Ujumine on sobiv treening pea kõigile ja igas vanuses, seda õppida pole kunagi liiga hilja. See on hea viis kalorite põletamiseks, lihaste kasvatamiseks ning ainevahetuse kiirendamiseks. Ujumistreening tugevdab ka luustikku, parandab rühti ja koordinatsiooni, arendab kopsumahtu ning muudab keha painduvamaks. See on ainuke tegevus, mis ei koorma liigselt südant ja sobib hästi nii treenimiseks kui ka taastusraviks. Harrastaja tasemel ei koorma ujumine liigeseid, kuna vees muutub keha kergemaks. On aga mõned haigused, mille korral ei tohiks ujumistreeningutega ilma arstiga konsulteerimata alustada: kroonilised haigused, kuseteede põletik, lahtine haav või nahalööve, nakkushaigus või hiljuti põetud südamehaigus. Ujumistundides käiv seltskond on kirju – firmajuhtidest muusikuteni. Ka nende oskused on väga erinevad. Algajatel võib olla tõsine veehirm, mille ületamine võtab aega. Treeningutesse satuvad ka n-ö kaduma läinud talendid, kes õpivad väga kiiresti ja korralikult ujuma. Seltskonnas on ka triatloniks valmistujaid ja talisuplejaid.
Edasi lugemiseks telli ajakiri Tervis Pluss