Maiu Müürsepp (39) on alati aktiivselt liikunud – tennist mänginud, tantsinud ja spordiklubis käinud. Jooksmisega alustas ta mullu augustis ühistrennis, kus võeti kord nädalas ette aeglase pulsiga pikki jookse. “Jooksime lõike, mäge ning tegime jooksuharjutusi. Meil oli tore seltskond, kellega koos oli hea trenni teha. Alguses mul eesmärki polnud, aga mida rohkem jooksin ja mida paremaks tulemused läksid, seda enam tekkis pool­maratoni mõte.”

Maiu rääkis sellest treener Evelin Taltsiga, kes aitas võistlusplaani tal paika panna. Mais jooksis Maiu poolmaratoni Riias, juuni alguses Hiiumaal ja sügisel plaanib minna juba SEB täismaratonile.

Igal pühapäeval saab treener Maiu möödunud nädala tegemistest ülevaate: kuidas läks, millised olid tulemused ja enesetunne. Selle pinnal pannakse paika järgmise nädala kava. Jooksukilomeetreid koguneb Maiul nädalas umbes 24,
trenni teeb ta kuni 9 tundi ja puhkamiseks jätab üks-kaks päeva. Esmaspäeval ja kolmapäeval on üldfüüsiline treening, teisipäeviti käib ta enesekaitses, jooksu­trennid on neljapäeviti, mil ta jookseb tunni ajaga kuni 10 kilomeetrit. “Reedel ja laupäeval teen kergema 45minutilise jooksu rahuliku pulsiga 125–140. Pühapäeviti on olnud pikad rahulikud jooksud, 2,5 tundi. Suureks abiks on spordikell, mis salvestab kogu vajaliku info. Kõik teised trennid, mida teen, toetavad jooksmist üldfüüsiliselt.”

Üllatav on see, et praegu nii kirglik jooksja oli varem täielik jooksuvihkaja. “Ma ei osanud joosta. Olen väga tänulik Evelinile, kes mind õpetas. Mul on tore jooksuseltskond, võimalus palju väljas olla, positiivsed mõtted, hea enesetunne, suurepärane vorm ja tulemused. Jooksmine ei ole minu jaoks kunagi igav, see on parim ravim stressi vastu. Teiste areng paneb kaasa elama ja tore on olla ka eeskujuks. Kui midagi südamega teha, siis see paistab välja.”

Edasi lugemiseks telli ajakiri Tervis Pluss