Näkileivad ja küpsised on maitsev vahepala. Paraku kipuvad sellised krõbedad hõrgutised olema mitte just kõige tervisesõbralikumad. Ise tehes tead aga täpselt, millest snäkid koosnevad. Siinsed retseptid on kõik gluteeni- ja laktoosivabad ning sisaldavad vaid häid rasvu. Naudi kastmete ja määretega, köögi- või puuviljadega, oliividega, juustuga – kuidas tuju ja soov on! Kõiki näkileibu ja küpsiseid saad ahjuplaaditäie.

Krõbedad kaera-seemneküpsised

Kaer imendub aeglaselt, aitab hoida veresuhkrutaseme stabiilsena ja kõhu kaua täis. Brittidelt laenatud retsepti järgi tehtud kaeraküpsiseid (oatcakes) nauditakse tavapäraselt juustu ja puuviljade või puuviljamoosiga. Imehästi sobivad need ka hommikusöögiks või vahepalaks koos peotäie puuviljadega.

(gluteenivabu kaeratooteid kasutades)

> 3,5 dl täisterakaerajahu

> 3,5 dl täisterakaerahelbeid

> 1 dl päevalilleseemneid

> 2 sl mooniseemneid

> 1 tl soola

> mõned keerud musta pipart

> 1 dl oliiviõli

> u 1,5 dl keeva vett

Edasi lugemiseks telli ajakiri Tervis Pluss