EFT-koputamistehnikat on lihtne õppida, selleks ei pea olema arst ega terapeut, seda on võimalik hõlpsalt ja igal ajal enda peal rakendada ning seda saab siduda teiste teraapiameetoditega.

“EFT pole esoteerika. Usume ju nõelravisse ja teame, mis on psühho­teraapia. Koputamine ühendab need kaks. Koputada saab suhteid, tervist, raha, uskumusi, mõttemustreid, emotsioone, oma kehakeemiat – mida tahes,” kirjeldab META-EFT III astme terapeut Eva Kuusk.

Üheksa imelist punkti

Koputama asudes tuleb esmalt hinnata skaalal 1–10, kui tugev emotsioon sind parasjagu pureb. Seejärel öelda kolm korda selge häälega nn alustusfraas, koputades ise samal ajal esimest punkti, milleks on labakäe välisserval asuv karatepunkt. Edasi koputad järgmist punkti pealael lõgemekohal, siis kulmude alguspunkte, silmade välisnurka, liigud silmade alla keskele, nina alla, alahuule alla, rangluule ja lõpuks kaenla alla. Tundub keeruline? Tegelikult on asi väga lihtne. Otsi Youtube’is üles mõni EFT looja Gary Craigi video, kus ta punktid ja järjekorra kenasti ette näitab.

Teeme kuivtrenni. Oletame, et keegi ajas sul kopsu üle maksa. Mossitamise, vastunähvamise või pisarate poetamise asemel koputa viha endast välja. Oled valmis? Kõigepealt hinda oma tunnet. Ütleme, et see on seitse. Nüüd koputa kolm korda järjest karatepunkti, öeldes samal ajal: “Isegi kui ma praegu Marju (Kalle, kelle tahes) vastu viha tunnen, armastan ja aktsepteerin end sügavalt ja täielikult.” Järgmisi punkte koputades nimetad ära vaid oma emotsiooni: “See viha minus.” Üks koputamisring ongi tehtud!

Edasi lugemiseks telli ajakiri Tervis Pluss