“Arstina teadsin, et toitumine on oluline, et see võib aga tervist nii suurel määral mõjutada, selle peale ma ei tulnud. Kaksteist aastat tagasi sai mu esimene lapselaps kuuvanuselt ravimatu epilepsia diagnoosi ning kui ta seisund haiglas järjest halvenes, panime pisipoisi kolmekuusena piima- ja gluteiinivabale dieedile. Sellest päevast peale ei ole ta haiglas olnud. Praeguseks ei saa ta enam ka ravimeid ega kannata krampide käes, ent rangel dieedil on ta senini,” räägib kolme tütre ema ja kuue lapselapse vanaema sellest, kuidas tervislik toitumine väga valusal moel tema ellu jõudis.

Tervis köögi- ja puuviljadest

Söögitegemine pole Annely Sootsi lemmiktegevus. Et maitsvat ja tervislikku on võimalik valmistada ka lihtsalt, pealegi tunde kulutamata, avastas ta Briti toitumisterapeudi, ligi neljakümne raamatu autori Patrick Holfordi näpunäidetest ja retseptidest.

Annely soovitab süüa tervisliku toitumise taldrikureegli järgi. Pool on eri värvi köögiviljad, millest omakorda pool töödeldud, teine toores. Veerand on süsivesikud – kartul, kinoa, riis või muu teravili – ning veerand valgud – kala, liha, muna. “Meie pere armastab jänese-, pardi-, põdra- või mahelambaliha, kui võimalik, ostame ka maa- või vabapidamisel kanade mune,” lisab ta.

Edasi lugemiseks telli ajakiri Tervis Pluss