1. Ära lükka ärkamist edasi

Sul võib olla suur kiusatus äratuskell kinni vajutada ja ärkamist kas või kümme minutit edasi lükata. Võta end kokku ja tõuse jalule, sest hommikul varastatud kümme minutit ei anna energiat juurde, selleks oleks tarvis vähemalt tundi. Äratust edasi lükates suurendad vaid stressi ja vähendad hommikusteks toimetusteks vajalikku aega.

2. Ära maga sisse

Otsustad sisse magada, sest sel hommikul pole tööl midagi tähtsat ootamas? Ära parem tee seda, sest need, kel töönädala rütm sees, ei suuda enamasti sügavalt uinuda ja jäävad tiksuma ärevas poolunes. Tugevate unehäiretega töömesilased peaksid aga järgima ranget ärkamisrežiimi ning hoolimata öise une kvaliteedist ajama end voodist üles iga päev samal ajal, ka nädalavahetusel.

3. Keera nägu päikese poole

Pimedal ajal napib küll päikesevalgust, ent kui päike end pilvede tagant siiski ilmutab, leia põhjus kontorist välja minna ja väike jalutuskäik teha. Ainuüksi päikese nägemine lõõgastab aju ja annab hea tunde. Lisaks aitab see timmida kehakella ning markeerida öö ja päeva vahetumist, mis kunstliku valguse käes võib olla nihkesse läinud.

Edasi lugemiseks telli ajakiri Tervis Pluss